One week Down Under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolein Bakker - WaarBenJij.nu One week Down Under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolein Bakker - WaarBenJij.nu

One week Down Under

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

Na de Blue Mountains zijn we doorgereden naar Newcastle. Dit zou de tweede stad van New South Wales zijn, de provincie waar we in zitten. Met twee torens, een station en een haven viel het alleen een beetje tegen. Het liefst wilden we meteen weer omkeren naar Sydney (ik in elk geval wel), maar eenmaal aan de andere kant aangekomen hadden we een prachtig zicht over de grote oceaan. 's Avonds zijn we uiteten gegaan, en hebben we er een gezellig avondje van gemaakt. Als een van de laatsten verlieten we het restaurant. Inmiddels waren er overal lichtjes van de stad te zien. Toch wel mooi!

De volgende dag reden we naar de Hunter Valley. Inmiddels heb ook ik aardig wat kilometertjes gemaakt, en alhoewel ik met meerijden nog weleens een rotonde rechtsom nam in gedachten went links rijden snel als je het zelf doet. De Hunter valley was een eindje rijden, maar aangekomen konden we meteen een wijnproeverij doen. Er zijn 150 farms en je kunt zonder afspraak langsgaan. Op het erf van de eerste farm hebben we onze eerste kangoeroe gespot! Daarna liet een medewerker ons zijn favoriete wijntjes proeven. Hierna zijn we doorgereden naar de welbekende Lindemans farm. De Valley is een uitgestrekt gebied en het kan moeilijk zijn om een camping te vinden (Australiërs vinden deze afstanden overigens normaal). 's Avonds mochten we op een groot grasveld van een café staan. Omdat de afstanden hier dus groot zijn, zijn de mensen hier zo vriendelijk!

Port Macquarie was de bestemming voor de volgende dag. Het is een zonnig boulevardstadje met een paar havens en veel strand. 's Middags hebben we met z'n drieën geshopt. Om half 7 stonden we weer bij de haven, even te wachten op Mitchell die wat anders was gaan doen. Het was al mooi om het idyllische haventje te zien onder de lage zon, maar toen er wilde dolfijnen langskwamen werd het echt een mooi gezicht :) Tien minuutjes later zaten we weer in de camper, op de kaart aan het zoeken naar de volgende camping, die 30 km verderop zou zijn. Een typische Australiër met een biertje in zijn hand liep onze kant op. "Hi mate, are you looking for a camping?" sprak hij Mitchell aan. 's Avonds stonden we middenin Port Macquarie met de oceaan voor ons, het lokale regenwoud 200 m achter ons en een BBQ ernaast. Thanks mate.

Vanuit ons bed konden we zo de oceaan inrollen en hebben we een dagje Port Macquarie gedaan. Ook heb ik een nieuwe camera gekocht. Mijn canon gaat al vijf jaar trouw mee op reis, maar nu is de oplader kwijtgeraakt. Waarschijnlijk zit er een gat in de camper, want meer spullen lijken ineens verdwenen te zijn. Hopelijk vind ik nog een oplader ergens, maar dat is op een bizarre manier moeilijk hier. Tot die tijd heb ik een kleine samsung. 's Middags zijn we nog langs het koala hospital gegaan, waar je een kleine tour kon doen. 'sAvonds zijn we nog een stukje doorgereden, en hebben we geBBQt op een van de vele bbqs die op bijna elk strand te vinden zijn.

Inmiddels zijn we bijna aangekomen in Byron Bay. Locals noemen het laid back, surfing and sun: een typisch surfersstadje. Ik ben benieuwd! Updates volgen :)

• 24 Oktober 2014 - 09:17

Christy:

Witte dolfijnen!! Gaaf! Fijn om te lezen dat je al veel gezien hebt in zo'n korte tijd!! Lekker hoor, ben benieuwd naar je komende avonturen!! Peace mate!! Ojja en beter ga je leren surfen! Like!

Dat gat in de camper ook echt haha Enjoyyy xx

• 24 Oktober 2014 - 09:49

Henk De Haan:

Hoe doe je dat als vegetariër met al dat bbq-en? wat heb je al veel gezien. groetjes Henk

• 24 Oktober 2014 - 10:17

Cora Van Den Tol:

Leuk om te lezen Marjolein, geniet ervan!

• 25 Oktober 2014 - 07:22

Marjolein Bakker:

Chris, we zijn er net heen geweest indd! Na de surfles van vanmorgen :):)
    En Henk ook hier hebben ze falafel gelukkig!

• 26 Oktober 2014 - 12:02

Tante Stijnie:

je maakt verre reizen en als je verre reizen maakt dan kan je veel vertellen. ik hoop dat je weer behouden thuis mag komen. groeten tante Stijnie

• 02 November 2014 - 15:48

Jan Van Sluis:

Hoi Marjolein,
    Gaaf om je belevenissen op internet te kunnen lezen
    Heel veel plezier "Down Under"!
    Hopelijk heb je een geweldige tijd
    Voorlopig zit ik heeeel jaloers met mijn pootje omhoog op de bank