De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolein Bakker - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolein Bakker - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

13 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Bij de douane draaide ik me nog een laatste keer om. Mijn moeder, Annemarie en Madelon verdwenen langzaam uit het zicht. Ik was net te laat om de last minute call van Christy te beantwoorden. "Sydney", antwoordde ik toen de man achter de balie vroeg waar de reis naartoe ging. "Goede reis!" Ik keek nog één keer om. Nu begint het echt.

Terwijl ik door de douane liep voelde het alsof het ineens allemaal werkelijkheid werd. Ik ga dit echt doen! Naar Australie! Waaahh! Met de andere meiden had ik bij Breads afgesproken. Een beetje onwennig liep ik met de backpack langs allerlei zaakjes behalve Breads. Uiteindelijk viel de grote zaak met de houten broden tot aan het plafond niet meer te missen. Net als de twee blonde meiden met hun backpacks. "Yvet en Isabel?" Ze stelden zich voor, we aten een broodje en liepen naar de gate. In het vliegtuig zouden we allemaal apart zitten, maar we hadden nog ruim een uurtje om even kennis te maken. Het was zo voorbij. Voor ik het wist zat ik in het vliegtuig, de verhalen aan het aanhoren van een Australische vrouw die naar Londen was geweest. Ze had al veel van de wereld gezien, en vertelde over mooie plekken. Buiten was het al donker. De lichtjes van Schiphol werden steeds kleiner terwijl we het kleine kikkerlandje verder achterlieten.

"No worries mate!" Het was de eerste zin die ik hoorde in de stad. De eerste dagen in Sydney zijn goed bevallen. In het Funkhouse Hostel waren alleen maar backpackers te gast. Het hostel lag in het Kingscross district, waar een Las Vegas sfeer hangt. We hebben er veel nieuwe mensen ontmoet. Sommigen woonden al langer dan een jaar (!) in het hostel. Inmiddels was het laatste reisgenootje Mitchell ook aangekomen. De eerste dag in Sydney heb ik met mijn Nederlandse reisgenootjes een tour door Sydney gemaakt. Ook daar waren weer veel mede-backpackers op pad. Caroline en Lauren hebben zich later bij ons gevoegd. De city tour eindigde bij de Harbor Bridge en Opera House aan de haven. Prachtig. Na even bijslapen (want een kleine jetlag) zijn we met het hele hostel op stap gegaan in Sydney. Ene Kirsten was jarig en dat hebben we goed gevierd.

Vervolgens was het plan om naar Bondi beach te gaan, maar helaas was het bewolkt. Vandaag was dus praktische zaken regelen zoals een bankrekening, en een campervan gehuurd. De komende drie weken hebben we ons eigen busje Voorde East Coast tot aan brisbane. 'Savonds was er een bbq op het dakterras van het hostel. Na een nachtje afsluitend feesten in Sydney zijn we de camper gaan oppikken in Botany. Twee Nederlandse meiden lieten ons hun foto's zien van Nieuw Zeeland, waar ze stage liepen. Weer aardig wat inspiratie opgedaan in elk geval! Inmiddels was de campervan klaar voor zijn reisje naar Brisbane. Na wat opstartprobleempjes - want linksrijden - kwamen we dankzij Isabels rijkunsten al vrij snel bij de Blue Mountains aan, een Natural park. Het zonnetje begon al onder te gaan, dus na een uurtje foto's schieten was het tijd om een camping op te zoeken. Wat navraag bij een medewerker leidde ons naar een camping met een cafeetje. Tenminste, dat was de bedoeling. Halverwege een haarspeldenweg met de omgeving van een oerwoud zijn we gestrand op een budget camping. Een eigen kampvuurtje en wakker worden van de vogels. Gelukkig hadden we aardige Duitse buren om het 'leed' mee te delen. Adventure is out there, zullen we maar zeggen. Eerlijk is eerlijk, een nachtje bivakkeren midden in de Blue Mountains is wel erg mooi.

De volgende morgen hebben we onze George - zo hebben we de camper gedoopt - weer rijklaar gemaakt voor ons tweede ritje terug naar de Blue Mountains. Daar hebben we gehiked. Onze vijfsterrencamping beschikte helaas niet over WiFi, waardoor we achteraf behalve boodschapjes opgelucht waren dat de supermarkt ook een WiFi plek had. Even contact met het thuisfront.

Inmiddels zitten we weer op de eerste camping. Morgen gaan we naar de wijnstreek Hunter Valley, en daarna gaan we zover mogelijk door naar New Castle, de eerste stad na Sydney.

De foto's volgen nog :)

• 21 Oktober 2014 - 19:37

Wim Pierhagen:

Geweldig!!!!! Het begint bij mij ook gewoon weer een beetje te kriebelen :-)
    Veel plezier, en geniet er van!!!!!!!

Groetjes van de andere kant van de wereld.
    Wim.

• 23 Oktober 2014 - 19:28

Anneloes:

Ha Marjolein,

Ontzettend gaaf dat je daar nu zit! Zal je blog de komende tijd blijven volgen om al je leuke verhalen bij te houden.
    Geniet ervan!

Groetjes Anneloes

• 23 Oktober 2014 - 21:15

Leendert En Margot:

Hoi Marjolein,

Mooi verhaal.Goed begin van een fantastische reis!

Veel plezier! Groeten uit een herfstachtig Sleeuwijk,
    Leendert en Margot.